Liebster Blog


Em perdonareu si avui escric i no us dispara un poema. Però vinc a dir-vos que Josep Porcar, de Salms, ha volgut que el meu blog siga mereixedor del premi Liebster, que, segons les bases, «està pensat per estimular i promocionar els llocs d’Internet que no superin els 200 seguidors però per la seva essència i contingut val la pena donar-los a conèixer a un ampli sector de la xarxa». Per a mi, té un caràcter simbòlic per qui l'atorga, perquè Josep és, segons el meu parer, una mirada crítica i compromesa amb el món, i esdevé un referent per la seua capacitat d'anàlisi de la societat en què vivim; i a més, ens meravella amb uns videopoemes que algun dia m'agradaria aprendre a fer. Així doncs, estic molt agraït de poder ser baula d'aquesta cadena literària i poder premiar cinc blogs que m'inspiren i que fan que aquest viatge siga més enriquidor:

an→←na, d'Anna Garcia Garay, perquè llegir el seu univers poètic és obrir una finestra i airejar tota la casa. Una poetessa que admire per la riquesa de les seues metàfores i per la força de les seues imatges, i que fa poc va tindre el reconeixement que mereixia.

Un desgavell semblant, de Joanaina Font, perquè el seu verb és agosarat i addictiu i la seua escriptura és una pulsió que fa ballar amb tots els sentits.

El tacte de les paraules, de Maria Ripoll, perquè té una veu que acaricia versos amb un aire melancòlic que t'eriça la pell, i només quan s'ha esvanit el gest del poema, t'adones de la mesura del tall que t'ha fet.

La fàbrica dels silencis, d'Albert Muñoz, perquè té una prosa delicada i deliciosa, imaginativa, de caràcter intimista. Una fàbrica de crear bellesa i alçar preguntes.

Pràctiques de salvament, d'Irene Climent, perquè els seus poemes suren. Si els llegiu en veu baixa, també sentireu un crit, perquè són evocadors i tenen un eco de voler trascendir.

5 comentaris:

  1. Moltes felicitats, xiquet! Sempre que entro em quedo pensant una bona estona. No he pogut visitar tots els que també es mereixen seguir la cadena Liebster, però ja he fet un pas, amb la Maria Ripoll. Moltes gràcies per descobrir-me-la, escriu molt bé.
    Apa, prou, que m'enrotllo. Una abraçada ben forta!

    ResponElimina
  2. Oh! Gràcies! Això sí que és un bon regal d'aniversari ;) :**

    ResponElimina
  3. Felicitats pel premi, i més si ve de la mà d'en Josep Porcar. I moltes gràcies per pensar en mi, pels teus elogis i per recomanar-nos altres indrets interessants!

    Petons!

    ResponElimina
  4. Montse, t'encantaran.
    Joanaina, feliç aniversari! M'he perdut en els teus símbols.
    Anna, de res. T'ho mereixes.

    ResponElimina
  5. Moltes gràcies Carles!

    Últimament ho faig tot amb retard, l'arribada d'una nova personeta em té les hores robades, així que perdona el retard en l'agraïment d'aquesta menció, que tot i que m'ha emocionat en les seves paraules, desmereixo completament i més envoltat d'aquesta gent amb veritable talent.

    Una aferrada pes coll!

    ResponElimina