Grantchester

Quan vas a Grantchester, vols ser pomer i no perdre't el primer jorn de primavera. Calles, escoltes el silenci de la boira que t'envolta. Vols sentir els rossinyols i el tacte d'esclatar i no trencar-te. Ho desaprens si esgarres el full blanc que no has pogut omplir, si t'ennuega el mateix sospir d'ahir. Però aquest jardí no és un desert, sinó el record que algú ha passat abans per ací. I ara que esperes una petjada nova, et reconeixes en la nuesa de l'arbre que mira a l'arbre amb el desig amb què es llegeixen dos desconeguts. Li fas l'ullet, mantens l'esguard i et repassa quan et gires. Si tanques els ulls, si dorms, et pronuncia en la distància, en la foscor. Tot i que no us coneixeu, mai no heu sigut estranys. Saps això, potser alguna cosa més, com que portes entre els dits l'aroma del cafè. El que no pots controlar és el tremolor, l'arrel que avança i t'abraça en el subsòl.



'And is there honey still for tea?' Rupert Brooke

5 comentaris:

  1. I hi vas gaire sovint, a Grantchester?

    ResponElimina
  2. Home Sr. Tinc, ha caigut vostè per ací! No estarà d'expedició per les illes?

    Doncs farà dues setmanes que no hi vaig ara. Si mai s'hi apropa, demane xampany de saüc, ei, no ho diga a ningú, però jo crec que li podria donar superpoders.

    I posem per cas que poguera viatjar al passat, que en aquest món tot és possible, pregunte per Virginia Woolf...

    ResponElimina
  3. les gandules em recorden Hyde Park. tinc "mono" d'Anglaterra :)

    ResponElimina
  4. Anna, pareix que has vist món..

    ResponElimina
  5. no massa... poc, però intens :)

    ResponElimina